Dansk Online Regnskab er blevet endnu mere online

Vores mission om at være et 100% online regnskabs- og revisionsselskab har taget endnu et skridt mod dén digitalisering som samfundet langsomt bevæger sig hen mod.

Coronapandemien har ifølge en undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Seismonaut på vegne af FSR (danske revisorer), Dansk IT og Teknologipagten haft en begrænset effekt på digitaliseringen af de mindre virksomheder. Zoom, teammøder og brug af økonomi- og regnskabssystemer er steget generelt, men den egentlige digitalisering indenfor produktion og køb/salg er ikke blevet realiseret. Ifølge undersøgelsen tvivler mange mindre virksomheder på gevinsterne ved at bruge de nye teknologier.

Dansk Online Regnskab træder dog speederen i bund, og har som ét af de få brugt coronatiden til at digitalisere endnu flere processer og kan nu med nye digitale arbejdsgange gøre servicen endnu bedre og mere effektiv for kunderne.

Vi vil gerne være frontløbere indenfor regnskabs- og revisionsbranchen. Vi mener, den digitale satsning, som vi har gjort for både for at kunne producere revision og regnskab digitalt og til at sælge digitalt, giver både os og vores kunder en fordel. Ofte er tiden en vigtig faktor og med vores nye digitale tiltag, vil vores kunder og potentielle kunder have mere fleksibilitet. De vil have adgang til deres regnskab og indhente tilbud, når det passer dem og ikke kun, når vi har åbent.

Ifølge undersøgelsen er det for mindre virksomheder ofte mangel på IT-kompetencer hos medarbejderne, som bremser den digitale udvikling. Vi har benyttet os af eksterne konsulenter, som har hjulpet med implementering og oplæring af vores ansatte, så vi nu er selvkørende. Denne model vil mange med fordel også kunne benytte. Denne erfaring sammen med vores kendskab til vores kunders forretning vil vi bruge som et springbræt til at guide kunderne hen mod en digital proces. En proces som ifølge undersøgelsen vil øge deres konkurrenceevne og gavne erhvervslivet.

De nye digitale tiltag hos Dansk Online Regnskab blev implementeret her i efteråret og vil i løbet af de kommende 3 måneder være rullet ud til alle vore kunder. Vi har brugt tid på at få det implementeret og på at give medarbejderne kompetencerne, men kan allerede nu mærke, at det på den lange bane bliver en bedre og mere effektiv måde at drive forretning på.

Læs hele pressemeddelelsen fra FSR omkring undersøgelsen.

Indhent et tilbud nu – udfyld formularen og du vil modtage et tilbud indenfor 24 timer.

    Kontakt os i dag

    Har du brug for svar på et eller flere spørgsmål?

    Indtast dine oplysninger samt besked i formularen herunder og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.